maandag 6 februari 2017

update

Het is alweer een tijd geleden, oké een jaar, dat ik een blog plaatste. 
Als ik nu kijk naar het afgelopen jaar val ik zelf bijna van mijn stoel van verbazing! Wat een jaar. 
Een droomvakantie, mijn lieve vriend ontmoet en heel wat successen op werk-&schoolgebied.

Waar ben ik momenteel mee bezig? 
- Ik heb een nieuwe hobby! Ik maak mooie kralenarmbanden en verkoop deze voor 12.85 euro. Je ziet vast binnenkort wel wat op FB voorbij komen!
Daarnaast haak en teken ik ook nog, dus als je opzoek bent naar een leuke decoratie voor in huis of een leuk cadeau, schroom niet en contact mij! 

- Voor mijn honours programma (excellentieprogramma) heb ik mijn droom mogen waarmaken. Althans, het is druk in de maak! Ik ben een lotgenotengroep voor jongeren met diabetes aan het opzetten. Ik heb de Ted Talk in de collegezaal van Artis mogen geven! Alleen dat was al een geweldige ervaring. 
Momenteel ben ik bezig met het verspreiden van dit initiatief van mijzelf & centrum het Antwoord. 
De flyer en poster zijn klaar, de meeste mails de deur uit, dus nu wordt het wachten op aanmeldingen. 
Ik kan niet beschrijven hoe mega spannend ik dit vind! 

- Naast al het leuke en drukke leven dat ik leid, zijn er qua gezondheid wel wat dingen waar ik tegenaan loop. Het wordt voor mij steeds duidelijker dat mijn Diabetes (en dan met name hoe ik ermee omging in mijn puberteit en andere moeilijke maanden) toch al wat schade heeft aangericht. Ik wil niet klagen, niet zielig doen of aandacht vragen, maar wel benoemen. Men neemt automatisch aan dat wanneer je positieve foto's op Facebook plaatst, het goed met je gaat. 

Helaas, tussen alle leuke uitjes, ondernemingen en activiteiten word ik keihard teruggefloten. Daar plaats ik dan weer net geen foto's van, omdat ik dan te beroerd ben om te functioneren. Het is lastig uit te leggen, maar het beperkt dus wel. Daarnaast zijn er een aantal andere zaken die meespelen waar ik verder niet over wil uitwijden. Maar lieve mensen, ze zijn er wel. 
Het is meer dan op zijn plaats dat ik hier mijn lieve Tim bedank. Hij maakt deze momenten wél mee en is echt mijn rots in de branding. Kopjes thee, opruimen, verrassingen en heel veel knuffels en kusjes. Dankjewel daarvoor lieverd! 

Met deze gedachte stapte ik net de bus 379 Edam-Hoorn in. Drie meiden dringen voor en kijken mij aan of ze vuur zien branden. Ik grinnik, vuur past tegenwoordig goed bij mijn haarkleur. Ik laat de meiden voor en check daarna zelf in. De mensen in de bus kijken mij aan. Als ik zoek naar een lege plek, merk ik op dat er overal tassen liggen. Nou doe ik dat
zelf ook wel eens, maar als er iemand binnenkomt haal ik de tas toch wel even van de stoel. De bus begint al te rijden en ik verlies mijn evenwicht. De drie meiden lachen, anderen kijken mij raar aan. Ik kan er oprecht niks aan doen, de spierspanning in mijn linkerbeen is gewoon weg. Althans, zo voelt het. 
Ik voel mij bijna verplicht om op mijn voorhoofd zo'n fraaie tattoo te nemen; DIABEET EN ZENUWBESCHADIGING. 

Sorry lieve mensen in de bus, dat ik mij nu opgelaten voel.

Als ik 1 wenkbrauw kon optrekken, dan deed ik dat nu. Helaas ben ik niet met dat talent geboren. 
Mijn excuses zijn uiteraard puur sarcasme. Lach lekker als je wil, kijk me raar aan. Misschien zit je gezicht zo wel het lekkerst! :)

En terwijl ik uit het raam staar, bedenk ik mij het volgende: 
Ik vind het volkomen belachelijk dat ik voel dat ik mij overal voor moet verontschuldigen, toelichten, verdedigen of uitleggen. 
Als het kut gaat, dan is dat gewoon even zo. Als het goed gaat, zie je dat weer op Facebook. 

En met deze woorden sluit ik deze blog. 
~Don't hate, meditate~

1 opmerking:

  1. Wow, Lianne super goed beschreven..Nee, je hoeft niemand uit te leggen als je je kut voelt..Laat iedereen zijn eigen gedachten maar hebben. Het feit dat de meeste mensen ieis niet begrijpen is dat ze nooit iets hebben meegemaakt.
    Een gevecht elke dag met jezelf tegen het lijf wat niet mee wil werken is inderdaad niet makkelijk. Een beetje begrip, respect, maar vooral menselijkheid is niet allen gegeven.

    Heb bewondering zoals jij en Tim dit samen doen en wens jullie dan ook alle geluk, liefde en voor zover als mogelijk gezondheid toe.

    Lieve groetjes en een dikke knuffel XXX

    BeantwoordenVerwijderen